onsdag 10. februar 2010

Tenting outside






Last night I was sleeping outside in a tent with 2 friends! I have never slept in a tent during winter before, never put up a tent in snow, but it was great! We did not go on a trip, the tent was up just behind our barrack. I just wanted to test my new sleeping bag, so I didn´t want to go far away incase some one was freezing. But we had no problems of being too cold, an my sleeping bag was super comfortable! I think I will be very happy with it =) But if was not cold during the night, only about -5 Celcius/ 24 Fahrenheit. So I have to test it again if it gets colder, because in April I am going on a field excursion where we are sleeping in tents!

It was very comfortable this night, I only woke up a few times because my nose was a little bit cold. And it was really great to sleep with such fresh air! Hehe, but it was a lot of wind during the night, the tent was kind of noisy =P And luckily no human, reindeer or polar-bear triggered our tripwire, so we could sleep tight =)

And there was Northern Lights outside! Not a lot, but it was still really nice to watch while we put up the tripwire! This was my 3 time seeing it up here, but I am still waiting to experience a big one. I hope it will come soon!

Take care!

2 kommentarer:

  1. Godt å høre dokker holdt varmen^^ Har aldri låge i telt om vinteren eg heller, er sikker på at eg hadde frøse ihjel :p (ihvertfall i den gamle soveposen min, men fikk jo ny ordentlig sovepose til bursdagen så kanskje den funker?)

    Lengter sånn etter nordlys når du snakker om det, er så mange år siden eg såg sist... send meg nokken telepatiske bilder neste gang du ser :)

    Og kos deg masse videre! :D Hilser masse fra Lars Christian og^^

    SvarSlett
  2. Kan absolutt anbefalas å ligga ute i telt om vinteren! Bare husk in buff elle et varmt skjerf, blir litt kald på nesa... men sove veldig godt me den kalde lufta!

    Eg har ikkje fått sett et skikkelig stort Nordlys ennå, elle, dei eg har sett har dekka store områder, men de har ikkje vært så kraftige ennå... så eg håpe d komme snart! =) Skal sende litt nordlys t deg telepatisk =)

    Håpe dokke ikkje e snødd ned hjemma nå! Hils masse tebake!

    SvarSlett